سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

بازي با كودك

فروش دوربين مدار بسته

بازي با كودك

۱۰ بازديد

 روايت داستان كودكانه قبل از خواب يا در طول روز براي بچه ها از اهميت بالايي برخوردار است؛ چراكه تاثيرات داستان كودكانه بر رشد شخصيت كودك بسيار بالا بوده و جنبه هاي مختلفي از شخصيت كودكان تحت تاثير قصه هايي كه مي شنوند، قرار مي گيرد. گوش دادن به داستان كودكانه باعث بالا رفتن علاقه كودك به كتاب و كتابخواني، افزايش گنجينه لغات ذهني كودك، ارتقاء هوش زباني كودك و كمك به مهارت هاي نگارشي كودك در دوران تحصيل و پس از آن مي شود.

كودكان از سن 3 سالگي به بعد به شنيدن داستان كودكانه و بازي كردن با ديگران و داشتن همبازي علاقه مند مي شوند. بازي با كودك يك رابطه تاثيرگذار دوسويه است؛ يعني بازي كردن با كودكان هم باعث افزايش روحيه و انگيزه در بزرگسالان مي شود و هم هيجانات و انرژي كودك را تخليه مي كند، لذا بازي كردن با كودكان و وقت گذراندن با آن ها براي والدين و بزرگسالان بسيار لذت بخش است. كودكان داراي انرژي بسيار زيادي هستند و دوست دارند اين انرژي را در ساعات بيداري خود به طرق مختلفي تخليه كنند؛ بازي با كودك يكي از آن راه هايي است كه مي تواند كودك را در تخليه اين انرژي نهفته كمك كند.

بازي هايي كه كودكان مي توانند انجام دهند، انواع گوناگوني دارد. بازي هاي فردي، بازي هاي گروهي، بازي هاي آنلاين برخي از اين انواع بازي هاي كودكانه هستند. بازي هاي فردي بيشتر در دوران 6 ماهگي تا يك سالگي كودك رواج دارد. كودك در اين دوران به دنبال كشف و درك اتفاقات گوناگون و اشياء مختلف مي باشد و معمولا دوست ندارد كسي را به دنياي اكتشافات خود راه دهد.

گاهي به دليل ازدياد كارهاي روزمره و نبود وقت كافي، والدين نمي توانند به بازي با كودك خود بپردازند، به همين سبب براي سرگرم كردن كودك از بازي آنلاين كودكانه براي پر كردن زمان بيداري كودك استفاده مي كنند.

بازي آنلاين كودكانه شامل بازي هاي آنلايني است كه متناسب با گروه سني كودكان، در بستر وب براي آن ها فراهم شده است. والدين مي توانند با مراجعه به سايت هاي كودك يا سايت هاي بازي آنلاين كودكانه، به اين بازي ها دسترسي داشته باشند. بازي هاي آنلاين كودكانه، متناسب با ذوق، سليقه، هوش و درك كودكان براي آن ها طراحي و تدوين مي شوند و تيم طراحي اين بازي ها اصول روانشناختي كودكان را در طراحي آن ها در نظر مي گيرند. لذا والدين مي توانند با خيالي آسوده بازي هاي مورد علاقه فرزند خود را در سايت هاي بازي آنلاين كودكانه جستجو كرده، بازي را به كودك خود ياد داده و براي اوقات فراغت كودك از آن ها استفاده كنند.

دقت داشته باشيد در صورت استفاده روزانه از بازي آنلاين كودكانه براي فرزند خود، زمان بازي كودك از يك ساعت بيشتر نشود. 

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.